Sophia en Victor - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Sophia en Victor - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Sophia en Victor

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 Juni 2014 | Australië, Sydney

Op zaterdag zijn we dus naar Sophia (de kennis van Yolanda) geweest.
Zij is in de 50er jaren ge-emigreerd en woont al die jaaren al in Dee Why, een voorstadje van Sydney.
Na het overlijden van haar man is ze al weer vele jaren samen met een andere Nederlandse man, wiens vrouw ook is overleden. Hij heet Victor en is sinds 1954 in Australië.
Om bij ze te komen moeten we van Sydney met een ferry naar Manly en dan met de bus naar Dee Why, waar ze ons dan zullen ophalen bij de bushalte. Victor is 83 maar rijd nog gewoon auto, Sophie is 89 maar mag/kan niet meer rijden.
Ze hebben ons eerst meegenomen naar Club Neerlandia, de Nederlandse club hier in Sydney. Daar zaten enkele 10tallen hoogbejaarde (ex)Nederlanders gezellig met elkaar te keuvelen of te kaarten. We hebben daar geluncht, Yolanda met een bord snert, en ik met een broodje haring...
Er is ook een winkeltje waar ze heel veel Nederlandse producten verkopen, zoals hagelslag, stroop, pannenkoekenmix en dat soort dingen. Allemaal heel gezellig.
Daarna zijn we met Sophia en Victor naar het huis van Sophia geweest. Ze wonen namelijk niet bij elkaar, maar Victor woont pal aan de overkant. Na een kopje thee en veel bijpraten, hebben ze ons uiteindelijk weer in Manly afgezet bij de veerboot terug naar Sydney.
In Sydney was het enorm druk omdat er een Festival van Licht gaande was, Vivid genaamd. De foto's heb ik nu niet beschikbaar dus kan ik ze niet plaatsen, maar dat komt wel.
Nadat we genoeg gezien hadden van Vivid zijn we naar het hotel gelopen, er reden vanwege het festival en al het publiek namelijk geen bussen, helaas.