Aankomst bij Ayers Rock - Reisverslag uit Yulara, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Aankomst bij Ayers Rock - Reisverslag uit Yulara, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Aankomst bij Ayers Rock

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Juni 2014 | Australië, Yulara

's Morgens met een shuttle busje naar het vliegveld voor onze vlucht naar Ayer's Rock.
Busje op tijd, vliegtuig op tijd, eigenlijk niets over te melden...
Bij aankomst op Ayer's Rock stond er een grote bus klaar om iedereen naar het resort te brengen.
Het resort bestaat eigenlijk uit 4 aparte hotels /appartementen complexen en een aantal campings, alles in een soort cirkel als een dorpje aangelegd.
Na check-in de boel een beetje verkend, twee tours geboekt voor morgen en heerlijk gedineerd bij een van de restaurants.
De rust is hier totaal overweldigend....
De eerstvolgende beschaving is Alice Springs op 450 km afstand.
Dit complex wordt bevoorraad vanuit Adelaide (1650 km verderop) door middel van 2 zogenaamde roadtrains per week. Een roadtrain is een speciale zware vrachtwagentrekker die meerdere aanhangers tegelijk trekt, tot wel 5 stuks tegelijk. Zoiets rijdt alleen in Australië.
We zullen ze verderop in de vakantie vast nog tegen komen, en dan is het vooral zaak om ze ruimte te geven, ze rijden 100 km per uur, en stoppen nergens voor (dat kunnen ze niet zo makkelijk).

• 11 Juni 2014 - 15:59

Wim:

Mis ik een verjaardagfeestje in je verhaal?