Eerste camperdag - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Eerste camperdag - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Eerste camperdag

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Juni 2014 | Australië, Katoomba

Vandaag de eerste dag van het derde deel van onze reis (na Sydney en Ayers Rock).
Van het hotel zou het tien minuten lopen moeten zijn naar Britz, de camper verhuurder. Na enig getwijfel hebben we toch maar een taxi genomen, en dat was maar goed ook want met de taxi was het al 10 minuten, en grotendeels langs drukke wegen zonder stoep.
Bij Britz waren we gelukkig direct aan de beurt. Na de gebruikelijke afwikkeling van al het papierwerk en het verplicht bekijken van een instructiefilmpje kregen we ook nog eens een rondleiding door en om de camper.
Daarna nog een account voor de tolwegen aanmaken, en toen konden we eindelijk op weg.
Zoals al voorzien moesten we een flink stuk door de de stad, en dat ging helaas allemaal nog veel langzamer dan verwacht, maar uiteindelijk zaten we dan op de tolweg richting Blue Mountains.
Het was intussen weer mooi weer geworden, op de snelweg was het niet druk, een goede weg, de camper reed lekker dus alles helemaal prima!
In Katoomba aangekomen was het even zoeken naar de geplande campsite, maar die was snel gevonden, en er was ook plek.
We hebben dus GEEN GPS/navigatie meegenomen, en ook geen enkele campsite geboekt, dit nogal tegen onze gewoontes in. Maar op de ouderwetse manier met een kaart en een natte vinger moeten we er ook komen!
Op de campsite aangekomen was het tijd om ons zelf verder in te richten. De inhoud van de koffers een plek te geven, en de onderweg gekochte boodschappen een plek te geven.
De camper is groter en ruimer dan gedacht, dus hier houden we het wel 14 dagen in vol.
Morgenochtend even de highlights van de Blue Mountains bekijken en dan weer verder!
Voor de kinderen: we eten zo meteen pasta met rode saus.

Tot morgen!