Het doel van deze reis - Reisverslag uit Mildura, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Het doel van deze reis - Reisverslag uit Mildura, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Het doel van deze reis

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 Juni 2014 | Australië, Mildura

Het doel van deze reis is dus niet ons reisdoel Perth, maar het doel van deze reis is de reis zelf!
Beetje filosofisch, maar we hebben dus geen echt schema, en zelfs daar zijn we nu van af.
Van Junee vertrokken we richting Mildura.
Vandaag eindelijk eens schitterend weer!
Via Wagga Wagga, Narandera, Hay door een prachtig landschap verder gereden.
Onderweg stond er op een gegeven moment een waarschuwingsbord "Cattle crossing" (overstekend vee, dus). Je verwacht dan mogelijk een koe. Maar de Roadtrain waar we op dat moment achter reden remde opeens af en kwam tot bijna stilstand, wij dus ook. De oorzaak bleek een kudde van een paar honderd koeien te zijn die daar op hun gemak de weg over staken.
Kangaroe's hebben we intussen ook veel gezien maar helaas alleen van de dode soort, en twee tamme, maar nog geen wilde.
De score:
Dood: 25
Levend:0
Tam: 2

Later in de middag nog wel een stuk of 10 emoe's langs de weg zien lopen.
's Avonds een campsite gevonden in Mildura, De eigenaar was aan het barbecuen en had geen tijd voor formaliteiten, you can pay tomorrow, mate! (je kan morgen wel betalen).
Helaas hier geen TV of internet. Wel heel rustig.