Nundroo - Reisverslag uit Esperance, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Nundroo - Reisverslag uit Esperance, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Nundroo

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

18 Juni 2014 | Australië, Esperance

20140618 Nundroo
Vandaag van Kimba naar Nundroo gereden.
Ter voorbereiding op hele stuk met weinig faciliteiten alvast maar wat huishoudelijke camper taken uitgevoerd.
In dit geval was dat vragen naar het dichstbijzijnde dumpstation. Dat bleek (vreemdgenoeg) op het lokale sportcomplex te zijn, dus 1,5 kilometer terug.
Bij het dumpstation aangekomen, de afvalwaterafvoerslang (scrabblewoord!!) aangesloten en de vuilwatertank leeg laten lopen, daarna ook de toiletcassette verwijderd, geleegd, schoongespoeld en weer geplaatst.
Eigenlijk hadden we op de camping zelf nog de watertank moeten vullen, maar dat is helaas niet gebeurd.
Zodra we onderweg waren hebben we ook nog bij het eerste tankstation de tank maar weer volgegooid, en de bandenspanning gecontroleerd en gecorrigeerd. De linkervoorband verliest helaas flink wat druk en moet eigenlijk elke dag weer bijgevuld worden, lastig.
De olie en andere vloeistoffen zouden eigenlijk ook nog allemaal gecontroleerd moeten worden, maar ik wil het nog wel een beetje spannend houden dus daar heb ik niet naar gekeken.
De weg was dit keer niet bijster interessant, heel veel eindeloze weides met schapen, daar hebben we er nu wel genoeg van gezien.
Iets na het middaguur in Ceduna aangekomen, de laatste plaats van betekenis voordat de 'grote oversteek' gaat gebeuren. Hier dus de boodschappen maar aangevuld, want wat we de komende vier dagen zullen kunnen kopen is niet van te voren duidelijk.
Ceduna ziet er een beetje uit als een gezellige badplaats maar is in het hoogseizoen hopelijk iets bruisender dan het nu was, maar Scheveningen ziet er in de winter op een doordeweekse dag ook niet echt gezellig uit..

Vanuit Ceduna dus nu echt begonnen aan de rit door een soort niemandsland met als hoogte/dieptepunt de Nullarbor Plains, maar daar zijn we voorlopig nog niet.

Het plan was te stoppen bij Nundroo Roadhouse omdat de volgende gelegenheid om te stoppen weer 55km verder is en heel weinig faciliteiten heeft. Bij Nundroo zou in ieder geval nog een restaurant zijn, en na een aantal avonden eten klaarmaken in de camper was dat wel aantrekkelijk.
Gelukkig zag Yolanda een paar gebouwtjes een eindje van de weg af, en ook twee caravans verscholen achter de bomen. Dat bleek dus Nudroo Roadhouse te zijn! Ik was het gewoon voorbij gereden, maar ik kon gelukkig even verder op keren.

Net als in Kimba was ook hier de benzinepomp, het motel, de campsite, een backpackers hotel, een winkel, en het restaurant gecombineerd in èèn toonbank. Hierachter stond dus ook 1 jongedame die alle genoemde faciliteiten in haar eentje dreef, met daar dan ook nog bij de bar die in het restaurant gevestigd bleek te zijn.
Gelukkig is er wel een aparte kok zodat de steaks niet naar diesel smaken :-).
We hebben hier heerlijk gegeten.

Morgen gaan we kijken of we een goede plek kunnen vinden om walvissen te kijken. Die moeten in principe vanaf de kust te zien zijn, maar er worden ook boottochten georganiseerd.
Helaas zitten we intussen al zodanig ver van de "beschaving" af dat er geen telefoonbereik meer is, geen internet, en ook geen TV zodat we niet kunnen kijken naar Nederland-Australië, dat is wel jammer.
Dit verslag zal ik dus bij eerstvolgende gelegenheid plaatsen, maar dat kan even duren...