Eucla - Cocklebiddy - Reisverslag uit Eucla, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Eucla - Cocklebiddy - Reisverslag uit Eucla, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Eucla - Cocklebiddy

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

20 Juni 2014 | Australië, Eucla

20062014 Eucla - Cocklebiddy

Vanmorgen ook maar weer wat langer blijven liggen, we zijn ook geen twintig meer.
Na het ochtendritueel; douchen, aankleden, camper ombouwen, ontbijten, afwassen, afdrogen, opruimen, gasfles dichtdraaien, en electra afkoppelen, waren we er weer klaar voor.
De navigatie is hier uitermate simpel, je kan verder of terug. Dat lukt me nog zonder koffie.
Onderweg kwamen we een aantal fietsers tegen, die gaan allemaal de andere kant op want dan heben ze de wind mee.
Ook weer een bijzonder transport. De pilot auto wees ons naar de kant, dus zijn we zover mogelijk in de berm gaan staan. Voor een beter zicht zijn we maar uitgestapt, en met de camera's in de aanslag was het kijken wat er aankwam. Het bleek dit keer een transport van twee diepladers te zijn met elk het onderstel + laadbak van zo'n monsterlijk grote mijnbouw vrachtwagen er op. Die zijn inderdaad net zo breed als de hele weg.
Na anderhalf uur waren we in Madura, daar hebben we koffie gedronken. Het was een mooie site, en we overwogen om daar een dagje extra te blijven, maar de uitbaters vonden we niet zo geschikt. De man van het stel begon als een wildeman tegen ons te tieren naar aanleiding van een politiek verhaal op TV die keihard aanstond. Toen er na enige tijd een adempauze viel in zijn tirade meldden we dat we geen idee hadden waar de politicus het over had en dat we uit Nederland kwamen. Daarop reageerde hij nog steeds even hartstochtelijk dat we de premier dan maar mee moesten nemen naar Nederland. Mijn voorzichtige melding dat we er zelf al een hadden kwam niet helemaal over. Hierna werd hij wel door zijn vrouw afgeblaft dat hij moest ophouden met zijn geschreeuw. Maar onze eerste indruk was al gemaakt.
We zijn dus maar doorgereden nadat we onze, overigens prima, koffie hadden opgedronken.

We passeerden de weg naar het Eyre Bird Observatory. Na de afslag genomen te hebben konden we de borden lezen waarop stond dat de 30km lange toegangsweg echt, serieus, alleen toegankelijk was voor 4WD. Daar wij met onze camper al niet eens over gravelwegen mogen rijden, en de camper ook echt alleen maar 2WD is zijn we maar weer gekeerd naar de hoofdweg en verder gereden.

Even verder op (20km) kwamen we bij Cocklebiddy Roadhouse. Dit zag er ook goed uit, en hier troffen we normale mensen aan achter de balie.Dus hier maar gestopt. Lekker vroeg, het was nog maar 3 uur.

Hier even rustig gerelaxed na 2800 kilometer. Het weer wordt iedere dag beter, het was vandaag 21 graden en uiteraard weer helemaal strak blauw. Dus lekker even in het zonnetje gezeten.

Toen de zon bijna onder ging zijn we achter de campsite de bush ingelopen om nou eindelijk eens kangaroe's te zien.
Ik had verwacht zeker 20 tot 30 minuten weg te moeten lopen om kans te maken een kangaroe te zien, maar toen ik na 200 meter lopen even de verrekijker testte, keek ik recht in het gezicht van een kangaroe die wij nog niet gezien hadden, hij ons wel. Het bleken er uiteindelijk 5 te zijn. Volgens ons de rode reuzenkangaroe, maar we zijn geen specialisten en er zijn nogal wat soorten. Op een afstand van ca. 30 meter hebben we leuk kunnen fotograferen en filmen. Helemaal te gek!!
De score is nu dus 5/37/2.

Hierna zijn we maar gaan eten in het Roadhouse ipv zelf te koken. Het restaurant is niet groot maar wel mooi ingericht met sjiek gedekte tafels en heel goed eten. Veel beter dan je verwacht in de bush.

Het plan is om morgenochten om 06:00 uur op te staan om nog wat kangaroe's te scoren. Daarover morgen meer.

(En ook hier uiteraard geen telefoon of internet)