Perth - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Perth - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Perth - Dubai

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nadat we in Perth door Yolanda's schoolvriendin Sylvia, haar dochter (ook Sylvia) en de vriend van haar dochter (Andy) zijn opgehaald bij het hotel hebben we met hun de hele middag gewandeld in Kings Park. Dat is het stadspark van Perth, van waar uit je een geweldig uitzicht hebt over de stad.
Als stadspark valt het Amsterdamse Vondelpark volledig in het niet bij dit Kings Park. Prachtig aangelegd en onderhouden, en eigenlijk een grote botanische tuin waar alle delen van Australië in worden "uitgebeeld".
We hebben wat gedronken in een van de paviljoens die in het park aanwezig zijn.
Nadat we terug gelopen zijn naar het hotel, hebben we daar met z'n allen nog wat gedronken, en vervolgens afscheid genomen van beide Sylvia's en Andy.

's Avonds hebben we in het hotel heerlijk gegeten!
Onze vlucht naar Dubai vertrok om 06:00 uur te volgende dag. Dus om 04:00 uur op het veld zijn, dus om 03:15 met een taxi uit het hotel, dus om 02:00 uur op. Kort nachtje dus.

DE beloofde Airbus A380 bleek veranderd te zijn in en Boeing 777-300. Maar daar hadden we ook allebei nog nooit mee gevlogen, dus ook wel leuk.
Alleen bleek tijdens de vlucht dat de stoelen veel krapper zijn dan in een A380, dat een 777 veel lawaaiiger is, en dat de luchtkwaliteit veel slechter is. Dus na de vlucht van 10 uur en 30 minuten waren we redelijk uitgewoond.

Iedereen heeft wel eens die mannetjes gezien die met bordjes met namen er op bij de uitgang van een vliegveld staan. Tot nu toe had mijn naam daar nog nooit bij gestaan. Maar nu bij aankomst in Dubai stond er wel een mannetje een bord omhoog te houden dat hij Mr. Kraan zocht! Gaaf!
Wij hadden er zelf wat lang over gedaan om bij de uitgang te komen, dus verontschuldigde hij zich dat het lang had geduurd!! Hij boog nog net niet voor ons.
De auto die voor ons klaar stond bleek een Jaguar XF, ook niet het minste karretje.
Na aankomst en inchecken bleek onze kamer wel wat kleiner dan verwacht, maar nog steeds groter dan de camper :-) en echte bedden!!
In ons enthousiasme gingen we gelijk weer de straat op om naar de omgeving van het oude KLM hotel te lopen.
Buiten gekomen bleek het 42 graden en behoorlijk vochtig. Nu was dat vroeger uiteraard ook zo, en in mijn herinneringen was het dan gewoon WARM. Maar nu waren we allebei na 200 meter eigenlijk al helemaal kapot en dropen we van het zweet!
Ons oorspronkelijk plan om de 2,2 km te lopen ging dus direct de prullenbak in. Er bleek ook een metro station aan de overkant te zijn en daar was het heerlijk KOEL. Toen wij dus weer een beetje op temperatuur kwamen, bedachten we dat we net ruim 10 uur hadden gevlogen, na een erg korte nacht, met het nodige tijdsverschil!! Dit soort dingen helpt in ieder geval niet.
Uiteindelijk dus wel ons oude buurt bereikt en bekeken. Ook dit was weer een leuke ervaring.
Yolanda was 29 geleden voor het laatst in Dubai, en ik 13 jaar. Dan is er uiteraard een hoop veranderd, maar het is toch leuk om wat vertrouwde dingen terug te vinden.