Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

30 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanmorgen onder het ontbijt even plannen gemaakt voor ons korte verblijf hier in Dubai.
We wilden in ieder geval een woestijnsafari maken, dus na het ontbijt even gebeld met de lokale touroperator. Er was zowel vandaag als morgen nog plek, dus maar gelijk voor vanmiddag geboekt. We zouden dan om vier uur opgehaald worden van uit het hotel.
Na dat geregeld te hebben even bij de receptie gevraagd hoe we het makkelijkst bij het Dubai Aquarium konden komen. Dat bleek in de Dubai Mall te zijn, en daar kunnen we heel eenvoudig met de gisteren gevonden metro naar toe.
Het Dubai Aquarium is een aanrader voor iedereen die hier ooit in de buurt komt. Zoals zoveel in deze omgeving is ook hier wat geld ingestoken. Ik zal jullie niet vermoeien met allerlei getallen die ik ook niet meer weet, maar het is een bakje waar alles bij elkaar 20.000 vissen in zwemmen. Dat heb ik wel onthouden. Bij ons kaartje zat ook nog een rondvaart met een glassbottom boot over het oppervlak van het aquarium. Dat geeft ook een idee van de omvang.
Na alles wat er verder nog omheen was ook bekeken te hebben, moesten we als haasjes terug naar het hotel om opgehaald te kunnen worden voor de woestijnsafari.

Toen we om vijf voor vier de lobby inliepen om te wachten op het ophalen werden we al direct aangesproken door een arabier die onze chauffeur bleek te zijn. Nadat we nog een paar andere mensen hadden opgehaald ging het dan op weg naar de woestijn.
Daar heeft de chauffeur een geweldige imitatie gegeven van een stukje Dakar Rally. Heerlijk over de zandduinen crossen, steil afdalen, driften door het zand, en lekker dwars de hellingen weer afglijden. Yolanda heeft niet een keer gegild, dat was wel jammer.
Na diverse fotostops, ging het dan uiteindelijk naar het 'dorpje', waar we zouden eten. Daar konden we ook nog op kamelen rijden (al gedaan), henna tattoo's laten zetten, (geen belangstelling), en de bekende rotzooi kopen (hebben we al), maar verder was het allemaal prima geregeld, en het eten was erg goed.
Intussen weer terug in het hotel, na dus een wel bestede dag.