Dag 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 31-07
Vandaag is het weer een stuk beter, zonnig en droog, wel weer warmer.
Na ontbijt bij Ruby Tuesday zijn we naar de Circle Line gelopen waar we met de boot van twaalf uur meekonden. We waren redelijk vroeg en stonden daardoor vrijwel vooraan waardoor we de beste plaatsen konden veroveren. Je zit dan wel 3 en half uur in de volle zon, met als gevolg wat schroeiplekjes hier en daar maar dat weegt op tegen het perfecte uitzicht.
Na terugkomst hebben we wat gedronken en zijn we gelopen naar de ‘High Line’. Dit is een verhoogd goederenspoor geweest dat dus boven de straten van de haven de stad inliep Niet meer in gebruik sinds midden jaren 80. En doordat niemand er meer naar omkeek was het een soort mini oerwoudje geworden met veel planten en kleine bomen die spontaan tussen de oude sporen waren groeien. Toen er een aantal jaren geleden sprake was van sloop was er direct een actiegroep etc die dat uiteindelijk verhinderde. Nu is het dus een officieel park, vrij smal maar behoorlijk lang .
Omdat het spoor hoofdzakelijk voor vleestransport gebruikt werd eindigt het in het Meat Packing District, dat na een periode van stevig verval ook weer de placet to be is. Allemaal trendy restaurants met bijbehorende prijzen, heel leuk. We hebben op een terras gezeten om te eten, maar we hebben het maar bij een bier voor elk gehouden (schade: $ 28,-), en zijn elders gaan eten omdat we geen zin hadden om een rekening van $ 150,- op te lopen.
Een paar straten verder zijn een soort van kroeg ingedoken waar je ook kon eten, waar gewone mensen zaten, in plaats van modellen en miljonairs. Leuker.
Hierna erg moe maar voldaan naar het hotel.