05-08 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu 05-08 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

05-08

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Woensdag 05-08
Maar weer ontbeten bij R Café.
Daarna met de subway naar Rector Street vlakbij het WTC, om daar naar het Observatory Deck te gaan. Het adres van het gebouw is “1 World Trade Center Plaza”, het gebouw heet dus “One World Trade Center”, en het observatorium is dus maar heel subtiel “One World” genoemd. Mooie wens…
Het uitzicht is uiteraard prachtig, we hadden weer heel mooi zicht.
Hierna doorgestoken naar City Hall, en vandaar uit de Brooklyn Bridge opgelopen. Het plan was om tot halverwege te gaan en dan terug te lopen maar uiteindelijk zijn we hem helemaal overgelopen waardoor we nu dus ook allemaal in Brooklyn zijn geweest. In Brooklyn leek het nog wel warmer dan in Manhattan. Al lopende hadden we besloten dat we met de subway terug wilden, maar dan wel de subway die over de Williamsburg Bridge gaat. Dat was even zoeken en een keer overstappen, maar uiteindelijk gelukt. Mooi uitzicht van uit de subway!
Aankomst op station 42nd Street en daar de Shuttle S naar Grand Central Terminal genomen, om weer even te genieten van een prachtig mooi Art Deco station.
Hier vandaan op zoek gegaan naar een architectonisch bijzonder gebouw, waar ik nog altijd geen naam van heb kunnen ontdekken. Het ‘Lipstick Building’ is er intussen naast gebouwd.
Het gebouw waar het in dit geval om ging staat op poten over een kerkje heen.
Hierna was de dag weer om, dus na het inslaan van wat proviand terug naar het hotel om te slapen, en in te pakken..

• 08 Augustus 2015 - 18:47

Rianne: