Dag 10 (maandag) - Reisverslag uit Czarny Las, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 10 (maandag) - Reisverslag uit Czarny Las, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 10 (maandag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 Augustus 2016 | Polen, Czarny Las

Vanmorgen was de rust volledig neergedaald over ons kasteel. Alle bruiloftsgasten waren nu toch echt naar huis. Behalve wij zijn er nog maar een paar andere gasten.
Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar de zilvermijn in Tarnowskie Gora, een half uurtje rijden.
We konden gelukkig een prive rondleiding krijgen met een Engels sprekende gids, maar daar moesten we een half uurtje op wachten. Dat was geen enkel probleem.
Ee vrolijke jongedame bleek onze gids te zijn en ze sprak inderdaad behoorlijk goed Engels. Na 40 meter afgedaald te zijn waren we in de mijn.
Helaas waren de gangen hier en daar niet hoger dan 1,50m dus we moesten nogal diep gebukt lopen. Zelfs Marysia moest bukken.
De rondleiding was wel heel interessant, we moesten ook nog een stuk met bootjes over de mijnafwatering varen. Uiteindelijk hebben we ongeveer 1700 meter onder de grond afgelegd. De totale lengte van alle tunnels is overigens 150 km!
Na via een supermarkt terug gereden te zijn gaan we nu zo weer dineren.