Dag 13 (donderdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 13 (donderdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 13 (donderdag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 September 2016 | Polen, Paszkówka

Vandaag zouden we wat rustiger aan doen in verband met de conditie van mijn linkervoet. Daarom hadden we besloten om niet naar de zoutmijn van Wieliczka te gaan maar alleen naar Kalwaria 'heel ingewikkelde naam'.
Dit is op een paar kilometer afstand van ons hotel, maar bleek toch wat lastig te vinden te zijn. Het is de Kruisweg in Jeruzalem helemaal nagebouwd in het Poolse landschap. Het staat ook op de Unesco Wereld Erfgoed lijst, maar voor heidense ketters als ons bleek het dus lastig te vinden. Toen we er uiteindelijk waren en langs alle Staties wilden gaan lopen hebben als eerste de laatste gevonden en daarna waren er helemaal geen bordjes meer, dus ook hier werden we kennelijk van hogerhand het bos ingestuurd. We hebben er dus maar een mooie boswandeling van gemaakt!

Na terugkomst hebben we heerlijk wat gedronken in de tuin van het hotel en daarna lekker gegeten.

Morgen gaan we alsnog naar Wieliczka.