Dag 17 (maandag) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 17 (maandag) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 17 (maandag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 September 2016 | Polen, Wrocław

Vandaag zijn we dus wel de stad weer in geweest.
Op maandag zijn normaal gesproken alle musea dicht, maar volgens de Michelin gids van Marysia zou het Panorama van Raclawice wel open zijn. Helaas was de Michelin gids abuis.
Helaas begon het ook nog te regenen, dus zijn we maar een willekeurig restaurant ingedoken en hebben daar koffie gedronken. Toen ik dit op Facebook meldde bleek mijn Nederlandse vriend Frans ook in Wroclaw aanwezig te zijn en ook nog vlakbij ook in een restaurant te zitten!
Hij is even bij ons langs geweest, dat was wel even leuk.
Daarna weer op pad.
In Wroclaw staan overal op straat kleine bronzen kabouterbeeldjes, allemaal verschillend, en vaak ook een beetje verstopt. Het is dus een toeristensport geworden om er zo veel mogelijk terug te vinden. We hadden er de eerste dag al een aantal gevonden en zijn nu verder gegaan.
Ook hadden Wim en ik allebei nieuwe schoenen nodig, en moesten er nog wat andere dingen gekocht worden. Dat is allemaal gelukt.
Bij een volgende regenbui zijn we maar gaan lunchen.
Na de lunch werd onze stadswandeling al snel weer verstoord door een regenbui, maar nu konden we de kathedraal invluchten. Toen we daar binnen uitgekeken waren was het buiten weer droog. Dus nog maar wat kabouters gescoord.
Toen begon het weer te regenen, en was ook de middag eigenlijk om, dus zijn we terug gegaan naar ons hotel.
Het diner aldaar ontaardde langzaam maar zeker in een slapstick.
Het meisje dat ons bediende zag kans haar dienblad te laten kantelen nadat ze twee van de vier glazen met rode wijn neer had gezet.
De twee glazen die vielen braken allebei op tafel en de wijn spatte vol over Marysia heen.
Andere tafel, Marysia omkleden, excuses etc.
Vervolgens werd de tafel waar we hadden gezeten schoongelapt, de muren en de grond en de vensterbank schoongemaakt en de tafel weer gedekt. De volgende gasten kwamen daar te zitten, waarna hetzelfde meisje nog eens bijna een glas omgooide, een vork en een mes van de tafel veegde, een bord met hoofdmaaltijd van de tafel sloeg, maar wel heel kunstig ook weer opving (met de maaltijd er nog op) en dus steeds nerveuzer werd.
We hadden alle vier besteld wat Yolanda gisteren te eten had gehad, maar we kregen allemaal ongeveer de helft daarvan.
Ik bestelde het toetje dat Wim gisteren had maar kreeg ook weer
iets wat er totaal anders uitzag. Kortom, 5 sterren?????

We kregen wel de wijn gratis, en 10% korting op het totaalbedrag, dus dat was dan weer wel correct.
Enfin, morgen gaan we weg.