Laatste dag ... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Laatste dag ... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Laatste dag ...

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Deze dag wilden we zoveel mogelijk zien van Dubai.
We hebben kaartjes gekocht voor de Hop-on Hop-off bus die ook in Dubai met twee verschillende lijnen rijd.
We konden tegenover ons hotel bij het Deira City Center opstappen op de ene lijn, die ons dan een halte verder bracht naar het Wafi Shopping center, alwaar we over konden stappen op de andere lijn die ons door het nieuwste deel van Dubai zou rijden.
Het plan was om uit te stappen bij Burj Al Arab (het duurste hotel in de wereld), bij Atlantis, en bij Burj Khalifa (het hoogste gebouw in de wereld). Dat leken ons de grootste highlights.
Vervolgens wilden we dan nog Dhow cruise, die inbegrepen was, maken.
Een dhow is een traditioneel Arabisch zeilvaartuig, al zeilen ze tegenwoordig niet meer, maar worden ze door motoren aangedreven.
Nadat we bij de Burj Khalifa waren uitgestapt en de kaartverkoop voor het Observation Deck hadden gevonden, waarvoor we de halve Dubai Mall hadden moeten doorlopen, bleek dat vanwege Ramadan de boel gesloten was. Ook fijn dat ze dat even melden, of zo.

Overigens zijn vanwege de Ramadan dus ALLE restaurants en eettentjes gesloten. In de Dubai Mall kwamen we een bord tegen dat in een aantal talen de toeristen op de hoogte bracht van het feit dat het BIJ WET VERBODEN was om in het openbaar iets te eten of te drinken!!
Wij moesten dus ook maar meedoen met de Ramadan.
De boetes voor eten of drinken in het openbaar waren ongeveer € 40,-. Dat kan dus een duur slokje water worden. Het interessante was dat we gisteren wel flesjes water hadden gekocht, en dat Yolanda in de metro een paar slokken had genomen, dat baarde inderdaad wel zoveel opzien dat ik mijn flesje maar dicht had gelaten!
We kwamen er later ook achter dat je in de metro sowieso niet mag eten of drinken. Yolanda had dus een dubbele boete kunnen krijgen.

Helaas bleek de dag te kort te zijn om de dhow cruise ook nog te maken. We hadden namelijk voor 's avonds ook nog de Dubai by Night tour geboekt, en daarvoor moesten we om 19:00 uur weer klaar staan bij het Deira City Center.
Door de dhow cruise te laten schieten (jammer) hadden we net tijd om ons in het hotel enigszins op te frissen (42 graden, 98% vochtig!!) en even wat te eten.

Vervolgens dus weer terug naar het Deira City Center om daar de bus voor Dubai by Night te nemen.
Deze prachtige tocht werd afgesloten met een schitterende licht show bij het Wafi Shopping Center.

Na terugkomst in het hotel dus als een haas de koffers weer inpakken en proberen nog wat te slapen, voordat de taxi ons weer zou ophalen om 05:30 uur.
Voor de terugvlucht stond er weer een Airbus A380 klaar zoals beloofd, en inderdaad, op Schiphol weer een keiharde landing. Verder is het een perfect vliegtuig. We komen er veel fitter uit dan uit welk ander vliegtuig.