Donderdag 13-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Donderdag 13-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Onze laatste dag alweer.
Achteraf bezien hadden we misschien beter een dag langer in New York kunnen hebben, maar we hebben deze laatste dag in Washington toch ook leuk en interessant kunnen besteden.
We zijn begonnen met uitslapen en een rustige ochtend. We gingen pas om twaalf uur het hotel uit en hebben eerst onze smarTrip kaarten opgewaardeerd voor de reis naar het vliegveld morgen, dan is dat maar weer gebeurd. Daarna ontbeten, en toen naar het Postal Museum. Hier gingen we eigenlijk alleen heen omdat het zo goed als naast ons hotel is en omdat we vandaag over hadden, maar uiteindelijk was dit ook erg leuk en interessant. We hebben er toch de hele middag doorgebracht.
Toevalligerwijs is op dit moment ook de kostbaarste postzegel in de wereld uitgeleend aan dit museum. Dit is de “British Guyana Magenta 1ct”
(zie https://en.wikipedia.org/wiki/British_Guiana_1c_magenta ).
Hier is er maar een van in de wereld, en het is een onooglijk klein ding .
Verder wordt het verhaal van de hond Owney uitgebreid verteld. Best bijzonder.
(zie http://postalmuseum.si.edu/exhibits/current/moving-the-mail/mail-by-rail/owney-mascot-of-the-railway-mail-service/index.html )
Straks nog even wat eten, daarna inpakken, slapen, uitchecken, naar het vliegveld, inchecken, instappen, effe wachten, uitstappen en weer thuis!

• 14 Augustus 2015 - 07:58

Rianne: