Dag 12 (Woensdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 12 (Woensdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 12 (Woensdag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 September 2016 | Polen, Paszkówka

Gisterochtend (woensdag) zijn we naar Krakau gereden. Er is een parkeergarage vlak naast de Wawel (de grote burcht) waar onze autonavigatie ons feilloos naar toe wist te sturen. Hier vandaan was het dus maar 5 minuten lopen naar de Wawel.
De kaartverkoop bleek verplaatst te zijn naar een heel andere plek, dus we liepen eerst verkeerd, maar uiteindelijk is de kassa gevonden en waren er nog kaarten voor de drie tours die we wilden doen (er zijn er 7).
Voor tour 1 en 2 moesten we bij dezelfde ingang zijn en na de security check werden we de weg gewezen voor de eerste tour. Toen we er weer uit kwamen bleken we de tour gedaan te hebben die als tweede op het lijstje stond, waardoor de eerste dus gemist hadden, en die was met een engels sprekende gids! Uiteindelijk na veel uitleggen konden we de tour met gids gelukkig alsnog doen.
Deze gids sprak Engels met een merkwaardig accent en in zeer hoog temp, waardoor we allemaal ongeveer de helft hebben meegekregen van alles wat hij vertelde, maar dat was nog steeds genoeg.
Na afloop van tour 2 zijn we toch maar even wat gaan drinken en eten ook al kwamen we daardoor weer te laat bij tour 3, maar het was warm en we hadden allemaal flinke trek.
Uiteindelijk waren we daardoor net nog voor sluitingstijd bij tour 3 (door het wapenarsenaal).
Al met al een hele drukke middag, met heel veel geloop, maar ook heel mooi en interessant!
Na deze intensieve middag hebben we nog maar een klein deel van de hele Wawel gezien, en dan is er ook nog de Kathedraal!

Na vertrek uit de Wawel zijn we de oude stad van Krakau ingelopen, naar het stadsplein. Dit is heel mooi en gezellig, en druk. We hebben een restaurant gevonden en lekker gegeten.
Uiteindelijk waren we veer ver na negen uur weer in het hotel. Toen had ik geen fut meer om nog een verslag te schrijven, vandaar de vertraging.