Dag 18 (Dinsdag) - Reisverslag uit Wąsowo, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 18 (Dinsdag) - Reisverslag uit Wąsowo, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 18 (Dinsdag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 September 2016 | Polen, Wąsowo

Vandaag uitgecheckt in Wroclaw. Toen wij bij de receptie om een enquete formulier vroegen om daar nog even kort wat verbeterpunten voor dit nep 5 sterren hotel op te zetten kwam net de manager langs. Deze wilde graag rechtstreeks van ons horen wat er allemaal mis was gegaan. We zijn dus een half uurtje later vertrokken dan gepland.
De weg richting Poznan is druk, tweebaans en druk. De nieuwe mooie autobaan wordt er naast aangelegd (met EU geld, uiteraard) maar is nog niet af. Opschieten is dus niet aan de orde.

Uiteindelijk kwamen we dan toch aan in de buurt van Leszno, waar de zus van Wim momenteel woont. Haar man Jos is daar bezig om een fabriek op te zetten.
We hebben geluncht bij Heleen (de zus van Wim) en zijn daarna nog even bij de fabriek langs geweest en kregen daar een rondleiding van Jos. Fascinerend!!

Daarna door naar onze eindbestemming, Wasowo. Daar zijn er ook weer twee van, dus het adres invoeren in de navigatie is weer lastig, ze liggen nl. niet heel ver uit elkaar.
Gelukkig hadden we GPS coordinaten van ons reisburo gekregen, en stonden ze ook op de website van het hotel.
Deze vulde ik in in de navigatie van de auto, Wim heeft zijn eigen TomTom bij zich en kon het adres invullen omdat hij er al eerder was geweest. Vervolgens bleek er veel verschil in afstand en tijd te zijn tussen autonavigatie en tomtom, maar omdat we lastig op de inrit van Heleen's huis stonden konden we dat niet direct uitzoeken, bovendien hadden we al de hele reis grote verschillen die dan onderweg weer bijtrokken.

Uiteindelijk kwamen we bij het hotel aan mbv Wim's TomTom en wilde de auto nog steeds 1 uur en 52 km verder!
Na controle bleek dit hotel de GPS coordinaten van de verkeerde Wasowo op zijn eigen website te hebben staan!! Hoe krijg je het voor elkaar.

Het hotel is weer een schitterend kasteel, met prachtig mooi bijpassend interieur, en weer zijn er vrijwel geen gasten.

Later meer!

• 14 Oktober 2016 - 15:16

Helene En Jos Van Oosterbosch:

Leuk om jullie tegen te komen bij waar ben ik nu. Ik ben de boel net weer eens aan het update. Ik wist niet eens meer dat deze weblogje nog bestond tot ik een email kreeg van een vriend die me zo gevonden had! Jullie zijn al weer een tijdje thuis. Alles goed? Ik las dat het trein museum toch groter was? Dan hebben wij ergens vast verkeerd gestaan;) gr Hélène