Dag 6 - Reisverslag uit Jugowice, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Jugowice, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 Augustus 2016 | Polen, Jugowice

Na erg goed geslapen te hebben (de bedden zijn prima!) en uiteraard weer een goed ontbijt zin we vandaag op pad geweest naar een papierfabriek uit 1605 in Duszniki-Zdroj (heerlijk die plaatsnamen, we zijn zo blij dat Marysia er bij is!).
Interessant, een heel mooi gebouw en het weer was heerlijk!

Daarna doorgereden naar Kudowa- Zdroj waar we een speelgoedmuseum wilden bekijken.
Het vinden van een parkeerplek was even wat ingewikkeld, maar alweer dankzij onze meereizende tolk waren konden alle commentaren van de parkeerplaats beheerder vertaald, begrepen en beantwoordt worden. Daarna hadden we eigenlijk een beetje honger en veel dorst. Dus wilden we een kleinigheid eten en wat drinken. Kleinigheid te eten kun je wel bestellen maar je krijgt toch altijd en volledige maaltijd! Wel heel erg lekker.
Daarna naar het speelgoedmuseum. Dat was niet zo groot maar wel leuk.
Yolanda en Marysia herkenden allerlei dingen maar Wim en ik eigenlijk bijna niets. Alle jongensspeelgoed was net even anders, een beetje Oostblokkerig. Wim en ik merkten dat los van elkaar op, heel apart.
Na nog een wandeling door het stadspark was het wel tijd om terug te gaan.
De terugrit voerde ons dwars door Nationaal Park Tafelberg. Heel erg mooie natuur, erg bochtige weg, grote hoogteverschillen, prachtig dus.

In ons hotel aangekomen was het eigenlijk direct wel tijd voor het diner.

Tot nu toe zijn we van plan om morgen een rustdag te hebben. We zullen zien of dat lukt.

• 26 Augustus 2016 - 18:17

Rianne:

Volgens mij is het met het eten ook wel goed gesteld bij jullie. Lekker hoor.