Dag 11 (Dinsdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 11 (Dinsdag) - Reisverslag uit Paszkówka, Polen van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 11 (Dinsdag)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

30 Augustus 2016 | Polen, Paszkówka

Vandaag hebben we Czarny Las verlaten en zijn via de Arendsnesten route richting Krakau gereden.
De Arendsnesten route is niet echt een vastgestelde en aangegeven route helaas. Het is een lang gerekt gebied waar heel veel burchten en kasteelruïnes zijn. Totaal zijn er meer dan twintig, je moet dus zelf een keuze maken langs welke je wil rijden.
Vanwege onze rijrichting en beschikbare tijd viel onze keuze op vier stuks waarvan twee vlak bij elkaar waren.
Voor de statistici: we zijn geweest bij Zamek Wolsztyn, Zamek Mirow, Zamek Bobolice en Zamek Ogrodzieniec
En Zamek betekent inderdaad zoiets als burcht, slot of kasteel.

Mede dankzij het fantastische weer (23 graden en strakblauwe hemel) hebben we de wandelingen naar, in en om de kastelen en/of ruïnes prachtig kunnen doen.

Uiteindelijk begon de dag op te raken en moesten we door naar ons volgende verblijf. Dat is Zamek Paskowska.
Dit bleek een klein soort Paleis Soestdijk te zijn, inclusief tuin. Hier mogen wij dan slapen. Er zijn twee andere groepen gasten, een van vijf personen en een van twee personen, dus druk is het weer niet.

Zo mooi als de ambiance is, zo matig was vanavond het eten, helaas. Hopelijk had de kok een vrije avond en is het morgen beter.
Het personeel is ook hier weer bijzonder hulpvaardig, maar van horeca hebben ze hier iets minder verstand. Wim en Marysia kregen hun hoofdmaaltijd, daar na werd een andere tafel bediend, en toen, "oh ja, die tafel krijgt er nog twee maaltijden bij", kregen wij ons eten.
Maar ja, je kunt niet alles hebben.
We hopen op beter opgeleid personeel voor morgen.

Onze kamer is overigens schitterend, circa 30 vierkante meter, een jacuzzi, en mooie meubels en ook een lekker groot bed.

Het was een lange maar mooie dag!