Sydney alweer bijna exit - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Sydney alweer bijna exit - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Sydney alweer bijna exit

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

07 Juni 2014 | Australië, Sydney

Zo daar zijn we weer!
Het internet is hier niet echt dik gestrooid, en het hotel vraagt waanzinnge bedragen voor een dagje internet, dus tot nu toe heb ik de dagboek bijgehouden op terrassen en inrestaurants, maar dan heb ik geen notebook bij en moet het dus met de telefoon. En een leuk verhaal intypen op je telefoon is niet leuk...
Nu zitten we dus maar even pontificaal bij de McDonald, met de notebook en goed internet. Leve McDonald!!
Het tijdsverschil is overigens geen 10 uur maar 8 uur, door de jetlag leek het wel 10 uur :-).
We zijn vrijdagavond toch niet in onze oude wijk terecht gekomen, mijn voeten vonden het allemaal wel genoeg, dus hebben we vlak bij het hotel in Darling Harbour gegeten.
Zaterdag zijn we dan wel naar Kings Cross (onze KLM tijd wijk) gelopen, en even wat herinneringen opgehaald. Het restaurant de Woolloomooloo Woolshed (jaja 10x een o in de naam!) bestaat niet meer, maar dat wisten we al. De uitbaatster was in 1986 al dik in de zestig, en de geweldige sfeermakende accordeonspeler/zanger was toen al midden 70. Er zit nu een trendy en modern theater restaurant.
Ons oude hotel konden we niet meer boeken, zonder duidelijke reden, want diverse boekingsites kenden het wel maar als je probeerde te boeken waren er geen kamers beschikbaar. Dat bleek dus ook te kloppen want het is geen hotel meer maar nu een apartementen complex.
En de roemruchte Bourbon & Beefsteak Bar is na een aantal jaren gesloten te zijn geweest wel weer terug als restaurant The Bourbon. Maar er was weinig herkenbaars.
De buurt is nog steeds even levendig en gezellig, dat wel.

We hadden al een flink aantal malen geprobeerd om Sophia (niet onze dochter, maar de dame waarvoor we naar Sydney gingen) geprobeerd te bereiekn maar dat was steeds niet gelukt. Dus er begonnen zich voorzichtig wat doemscenario's af te tekenen. Ze is tenslotte bijna 90 jaar.
Uiteindelijk kregen we haar toch aan de telefoon, ze bleek gewoon erg druk geweest te zijn! We hebben af kunnen spreken voor zondag.
Maar daar maak ik voor het overzicht wel een nieuw verslag van.