Albany - Bunbury - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Albany - Bunbury - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Albany - Bunbury - Perth

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Juni 2014 | Australië, Perth

De verwachte storm in Albany stak 's nachts inderdaad op. En dus ging de bootvaart om walvissen te kijken niet door.
Nadat we dit bij het toeristen informatie bureau hadden gehoord, ( en een gesprek of 3 met wildvreemden hebben gevoerd, iedereen praat namelijk met iedereen hier in Australië! Heel gezellig, soms wat tijdrovend) zijn we vertrokken via Denmark naar Bunbury.
In Denmark aangekomen vonden de weergoden het weer eens nodig flink wat water naar beneden te gooien, dus na een soort van ontbijt in de camper zijn we maar weer doorgereden.
Verderop kwamen we nog langs de Valley of the Giant Trees. Hier zou je een TreeTop Walk kunnen doen. Dus en wandeling door de boomtoppen. Maar dezelfde keiharde wind die onze boottocht onmogelijk maakte, verhinderde dit ook. Helaas.
In Bunbury aangekomen hebben we direct info opgezocht over het Dolphin Discovery Centre, dat tegenover onze campsite was. Hier zouden we de volgende ochtend om 11:00 uur dan met een boot mee kunnen om de dolfijnen in de baai te bekijken.
Echter, toen we de volgenden ochtend om 10:10 daar aankwamen bleek dat de boot die ochtend om 10:00 was vertrokken. Foutje in de folder, sorry.
Er ging ook nog een boot om 14:00 uur, maar we moesten dan daarna nog naar Perth rijden, en dat werd te krap.
Van Bunbury naar Perth reden we weer op een echte autosnelweg, saaai.
Na onze laatste overnachting in de camper hebben we vanmorgen de camper ingeleverd, en een taxi genomen naar ons hotel in Perth.
Hier worden we zo opgehaald door Sylvia, een schoolvriendin van Yolanda. Die gaat ons Perth even laten zien,
Daarna om 03:15 uur een taxi naar het vliegveld, en om 06:00 vliegen naar Dubai.

Volgende keer in Australië Perth - Darwin - Alice Springs - Sydney ???