Maandag, Koninginnedag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Maandag, Koninginnedag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Maandag, Koninginnedag in Sydney

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

09 Juni 2014 | Australië, Sydney

Queensday in Australië!
Ze blijken hier een Koningin te hebben en die was vandaag jarig. Dat is dus Queen Elizabeth, die wij kennen van Engeland, maar OOK de Koningin van Australië blijkt te zijn. Het moet niet gekker worden...
Overigens hebben we er verder weinig van gemerkt.
We zijn weer naar de haven gegaan, alwaar we laat hebben ontbeten. We gingen in een heerlijk zonnetje buiten op het terras zitten, en nadat we hadden besteld begon het opeens te stortregenen, gelukkig konden we naar binnen. Na het ontbijt was het weer aardig droog geworden, en zijn we de Rocks ingegaan. Dit is de oudste wijk van Sydney. Vroeger, en nu nog steeds, een verzamelplaats van kroegen, hotelletjes, restaurants, en marktjes. Daarna zijn we doorgelopen naar de Sydney Harbour Bridge. Hier hebben we een van de pijlers beklommen/bezocht. Prachtig uitzicht!
Hierna wilden we weer terug wandelen naar het hotel, maar het begon weer op z'n Hollands te stortregenen en toen hebben we maar een taxi terug genomen naar het hotel.
Vanavond de spullen weer inpakken, en morgenochtend vroeg naar Ayer's Rock.
We hebben alles gezien en gedaan wat we wilden, en zijn klaar voor iets nieuws!

• 09 Juni 2014 - 13:00

Wim:

Dag Yolanda en Robert, ik lees dat jullie het helemaal naar jullie zin hebben. Nog veel plezier. Gr Marysia en Wim

• 09 Juni 2014 - 15:04

De Buurtjes:

Ha die Robert & Jolanda,

Wat leuk om het zo een beetje langs de zijkant te volgen. Klinkt allemaal heel leuk. Nog naar Mainly beach geweest in Sydney.

Vroeg naar bed want jullie hebben een pittige tocht voor de boeg. Wel een mooie foto maken hoor als jullie op Ayers Rock staan!

Veel liefs van de buurtjes