West Australië - Reisverslag uit Mildura, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu West Australië - Reisverslag uit Mildura, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

West Australië

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

17 Juni 2014 | Australië, Mildura

West Australie

Vandaag zijn we van Clare vertrokken met een min of meer onbepaalde bestemming. We wilden zien hoe ver we zouden komen in de richting van Ceduna wat in ons oorspronkelijke schema onze bestemming was voor deze dag.
We zouden vandaag eigenlijk al in Port Augusta hebben moeten zijn, en van daar uit zou het een redelijke rit zijn geweest, maar vanuit Clare is het niet te doen, en het is wel vakantie.
Na check-out en het terugkrijgen van mijn 10 dollar voor het niet werkende WiFi zijn we vertrokken.
In eerste instantie de verkeerde kant op. Ik dacht namelijk dat we in Clare waren aangekomen vanuit het zuiden, en we moesten verder naar het noorden.
Na twee kilometer bleken de borden langs de weg niet te kloppen met onze plannen, en na kort overleg met de navigatrice bleken we dus precies andersom gereden te hebben dan ik dacht. Als chauffeur moet je dus niet nadenken, maar gewoon vragen aan de navigatieafdeling waar je heen moet...
Gelukkig is onze huidige camper niet zo'n enorme mastodont als we in Amerika hadden en keert het ding behoorlijk soepel.
Overigens rijden wij eigenlijk gemiddeld een maal per dag een andere kant op dan we van planzijn, en meestal is dat direct bij vertrek. Misschien meer koffie voor vertrek?
Nadat we uiteindelijk de goede kant op reden, waren we al snel weer op mooie buitenwegen. We zijn gestopt in het miniscule plaatsje Laura, voor wat schilderachtige foto's. Vervolgens kwamen we het nog schilderachtigere Melrose, waar we koffie hebben gedronken in het fantastische, kneuterige, gezellige, oude North Star Hotel uit 1854.
Vervolgens door gereden naar Port Augusta, alwaar we hebben "geluncht" bij de lokale Mac, daar hebben ze tenminste internet.
Hierna Port Augusta verlaten om aan te komen op denk ik de meest bizarre splitsing van wegen in de wereld. De ene kant is richting Perth en de andere kant is richting Darwin. Helaas staan er geen afstanden bij, maar richting Perth is daar vandaan ca. 2200 km, en richting Darwin is nog veel verder.
Na deze splitsing hebben we nog eens ca 100 kilometer van goddelijke verlatenheid kwamen we in Kimba terecht. Volgens grote borden langs de weg is Kimba halverwege door Australië. Zoiets als Halfweg, dat halverwege Amsterdam en Haarlem is, maar dan anders.
Omdat halverwege wel een mooie plek is, en ook omdat de eerstvolgende nederzettig 150 km verderop is, zijn we hier maar gestopt voor de nacht.
Een flink terrein met veel staanplaatsen voor campers, bij de ingang een bord dat je je moet melden bij de benzinepomp/winkel/restaurant. Ons eerste Roadhouse dus.