Zondag 09-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Zondag 09-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 09-08
We hebben weer ontbeten in de Food Court van het Union Station.
Hierna met de Hop-on Hop-off bus naar het Witte Huis. Helaas was Obama niet thuis dus een ontmoeting zat er niet in.
Alles in Washington is megalomaan groot, behalve het Witte Huis, dat is een zeer flinke villa maar niet meer dan dat. Alle gebouwen er om heen zijn vele malen groter.
Na het bewonderen van de voor- en achterkant en de bijbehorende tuinen hadden we het wel gezien. Er lopen natuurlijk overal mannetjes rond in uniform met Secret Service badges, maar die kan en mag je gewoon aanspreken en vragen stellen. Vandaar dat we weten dat Obama er niet was, en dat de vlag hier altijd uithangt, dus niet alleen als hij thuis is.
Hierna zijn we overgestapt op de gele lijn, die ons door het noorden van Washington reed. Hier zijn de (luxere) woonwijken. Veel levendiger en niet allemaal zo groot(s).
Na opnieuw overgestapt te zijn naar de Groene Lijn kwamen we via de dierentuin bij de National Cathedral waar we even hebben uitgepuft en rondgekeken. Buiten 32 graden, binnen zeer dragelijk.
Hierna naar Georgetown, het oudste deel van Washington. Eigenlijk bestond dit al voor dat Washington was bedacht, maar het is een deel van de stad geworden. Leuk, gezellig en redelijk authentiek.
Hier konden we ook nog onze inclusieve boottocht over de Potomac maken, en dat was ook leuk, en ietsje koeler. Hierbij kwamen we ook langs het Watergate gebouw.
Vervolgens weer terug naar de groene lijn, de rode lijn, en Union Station. Daar maar weer gegeten, en redelijk vroeg terug in het hotel, kwart voor zeven ’s avonds. Slechts 14500 stappen gelopen.
Nu ben ik eindelijk weer helemaal bij met deze verslagen.

• 10 Augustus 2015 - 13:55

Rianne :

Washington klinkt leuker dan ik had gedacht. Ik zet het ook maar op mijn lijstje...

• 10 Augustus 2015 - 18:19

Geertpaul:

Lijkt mij allemaal mooier dan NY ben benieuwd naar de foto's. Wandel ze nog.