Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Albany

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 Juni 2014 | Australië, Albany

Vanmorgen zijn we vertrokken uit JerraMungup op weg naar Albany.
De weg was nu gelukkig beter en breder. Ook was er minder wind.
Het landschap was veel minder in cultuur gebracht dan we verwacht hadden, dus nog steeds grotendeel wildernis.
In albany aangekomen hebben we eerst maar weer een Mac opgezocht voor koffie en internet. Daarna door naar het toeristen informatie kantoortje en gevraagd naar de mogelijkheden voor een whale watching tripje.
Dit zou morgenochtend moeten kunnen, maar er wordt stormachtige wind op zee verwacht, dus we horen morgenochtend ter plekke of het doorgaat of niet.
De rest van de middag doorgebracht met een toeristisch ritje rondom de baai. Dit was prachtig! Aan de kust kwamen bij een erg rotsachtig stuk, wat volgens de bordjes een stuk van Antarctica was dat is blijven 'plakken' toen Australië miljoenen jaren geleden losbrak van de zuidpool/Antarctica.
Aan het eind van de middag hebben we een campsite opgezocht, en EINDELIJK hebben we er een met gratis WiFi over het hele terrein. Na installatie hebben we een stukje over het strand gewandeld, en vervolgens heerlijk gegeten bij een restaurant om de hoek.
Nu zit ik dus heerlijk relaxed dit blog in te typen.
Morgenochtend moeten we dus vroeg bij de haven zijn, waarna we horen of we gaan varen of niet.
Als we niet gaan varen gaan we op ons gemak richting Bunbury, onze volgende bestemming. In dat geval kunnen we in Denmark, dat ligt naast Albany, nog een bijzonder natuurparkje bekijken.
Als we wel gaan varen dan moeten we daarna ook naar Bunbury, maar hebben we geen tijd meer voor andere uitstapjes.