Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jeroen Kraan

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

We besloten om op vakantie te gaan naar Amerika. Dus zo geschiede het.
We gingen met KLM naar New York met een Boeing 777-200. Rond 10 uur vertrokken we vanaf huis en gingen met de bus 170 en bus 300 naar Schiphol. Alles verliep zonder problemen, en ging vrij snel. Hierdoor hadden we aardig wat tijd over voordat ons vliegtuig zou vertrekken. Yolanda en Jeroen namen een muffin en Robert nam een raar uitziende kaasstengel dat geen kaasstengel was.

De vliegtuig vertrok zo goed als op tijd. We moesten even wachten tot de bagage van een passagier was uitgeladen omdat deze te laat was. De vlucht zelf liep ook zonder problemen. Het eten aan boord was goed te doen alleen de aanbod van films viel ietwat tegen. De wind stond erg gunstig in de zeilen en daardoor kwamen we eerder aan dan dat was gepland. Gelukkig verloren we een deel van deze tijd doordat we moesten wachten op de taxibaan.
Uiteindelijk was het 15:00 uur lokale tijd, toen we waren afgemeerd en via de tree plank het schip konden verlaten.
Ook hier liep het erg vloeiend bij de douane. Robert kreeg het voor mekaar een grapje te maken bij de douane man en die liet ook een merkbaar lachje zien. De koffers lagen al op de band toen we aankwamen lopen. Hier besloten we nog wel even een voor een onze blaas te legen op het toilet.

Toen vervolgde we onze weg naar de Air train die ons naar Jamaica station zou brengen. Vanaf hier gingen we naar Penn Station met de E Subway. Het hotel Pennsylvania was op loopafstand van de halte. Bij onze kamer aangekomen hadden we onze spullen uitgepakt en zijn we daarna nog even rond gaan lopen. We waren vrij moe door al deze zeer lange dag dus besloten nog even snel wat te eten en vervolgens vroeg naar bed te gaan.
Ps.: we hebben geen Wi-Fi in het hotel dus de verslagen zullen met wat vertraging online komen.
En voor het weer, het was zonnig zo rond de 32 graden en ietwat vochtig.

• 02 Augustus 2015 - 17:41

Rianne :

Nou pap, wel gewaagd hoor, een grapje maken bij de douane!