Dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Donderdag 30-07

Na onze eerste nachtrust in New York zijn we allemaal vroeg wakker
Helaas is het behoorlijk bewolkt, gelukkig is het wel iets koeler dan bij aankomst, toen was het 33 graden, nu ongeveer 27 graden. Na ontbijt bij een Hard Rock Cafe, zijn we naar Times Square gewandeld om daar onze New York Passes op te halen. Na even zoeken daar hadden we de juiste rij gevonden om in te gaan staan. Gelukkig was deze rij niet zo heel erg lang.
Nadat we de passen hadden, zijn we afgedaald in het eerste het beste subway station om daar een “One Week Unlimited” Metro Card te bemachtigen. Met behulp van een aardige autochtoon lukte dat uiteindelijk ook. We zijn niet het enige land met volledig ondoorgrondelijke kaartautomaten voor het openbaar vervoer…
Hierna dus ‘gratis’ met de metro naar het zuiden van Manhattan om Battery Park en Wall Street te bezoeken. Ook hebben we Trinity Church bezocht, Yolanda en ik waren daar al vaak langs gelopen maar nog nooit binnen geweest.
Vervolgens met de subway naar de 59ste straat en daar overgestapt op de ‘Roosevelt Island Aerial Tram’, een kabelbaan die over de East River naar Roosevelt Island gaat. Dit eiland stond vroeger vol met ziekenhuizen, sanatoria etc. Deze zijn intussen allemaal gesloopt en vervangen door dure appartement gebouwen. Na wat genieten van het uitzicht op Manhattan en het maken van foto’s hebben we daar wat gegeten en gedronken, en ook genoten van het feit dat we de hele dag al kans zagen om forse stortbuien te ontwijken .
Bij Trinity Church kregen we zelfs allemaal een noodwaarschuwing op de telefoon over Flash floods !!
Maar alle buien vielen dus als wij ergens binnen waren.
Toen het weerdroog was waren wij uitgegeten en –gedronken en zijn we naar het hotel teruggegaan, waar we direct zijn gaan slapen.