Dag 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Zaterdag 01-08

Na het ontbijt zijn we weer naar de Eastside gelopen, naast de pier waar de Circle Line vandaan vertrekt (waar we eerder meehebben gevaren) ligt de Intrepid. Dit is een Amerikaans vliegdekschip dat hier als museum ligt. Toen het er in het begin van de jaren 80 net lag ben ik er al eens geweest, maar intussen is het nogal uitgebreid. Jeroen en ik vinden het uiteraard interessant om op een vliegdekschip rond te lopen, Yolanda vind het gelukkig niet erg om achter ons aan te sloffen.
Waar het in het begin ging om alleen het schip en een paar vliegtuigen op het vliegdek staat nu het hele vliegdek vol met een collectie marinevliegtuigen door de jaren heen, maar ze hebben nu ook een van de laatste Concordes staan en sinds kort staat ook de Space Shuttle Enterprise op het dek.
De Space Shuttle kun je helaas niet van binnen bekijken, maar voor de Concorde worden aparte kaartjes verkocht om een behoorlijk uitgebreide rondleiding te krijgen. Erg leuk!! Ook voor Yolanda.
Daarna hebben Jeroen en ik verkoeling gezocht in een fontein, het was namelijk weer heel erg warm, en met doorweekte kleding is het wel weer een half uurtje vol te houden.
Hierna weer terug gelopen naar het hotel, onderweg sandwiches en drinken gehaald, en gaan slapen.