Dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robert Kraan - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Zondag 02-08
Na een ontbijt bij McDonalds zijn we direct doorgelopen naar het Empire State Building waar het tamelijk druk was, maar uiteindelijk waren we boven.
De snelle toegang vanwege onze New York Pass valt in de praktijk eigenlijk tegen, nog maar een keer een aparte rij meegemaakt. Het is alleen makkelijk met afrekenen als je een maal bij de kassa bent.
Maar goed, we hebben genoten van het uitzicht, gelukkig is het weer niet alleen heel warm maar ook heel helder, dus we konden echt heel ver zien.
Hierna naar het Rockefeller Center, waar je het hoogste gebouw van het complex tegenwoordig ook weer op kunt. In mijn KLM tijd was ik daar ook al eens geweest, maar daarna was het uitkijk dak gesloten.Je kijkt natuurlijk neer op dezelfde stad, maar toch is het anders, je ziet nu bv. Het Empire State Building mooi staan.
Na het broodnodige drinken ivm met de warmte hebben we het Rockefeller Center verder bekeken, en daarna overgestoken om Saint Patricks Cathedral van binnen te bekijken. Zowel Yolanda als ik zijn daar erg vaak langs gelopen, maar we waren er allebei nooit binnen geweest. Nu wel dus. Afstrepen, was niet bijzonder.
Van hier uit zijn we over Fifth Avenue naar het Central Park gelopen waar het flink druk en gezellig was.
Omdat de dag alweer om was, en onze voeten op (15000 stappen) hebben we wat te eten gehaald en dat mee genomen naar het hotel.
Geslaagde dag.